donderdag 22 november 2012

ding 30, google books en e-books

Ik ben nog niet om, wat e-books betreft. Ik wil toch liever een "ouderwets" boek in mijn hand, bladeren, voorkant en achterkant lezen en dan me terugtrekken op de bank of in bed. Ik vind een e-book nog wat kil overkomen, maar ben wel van mening dat we als bibliotheek de boot missen door nog steeds geen e-books aan te bieden. Op wat voor manier dan ook, downloaden of een andere manier. Ik heb via google ook e-books opgezocht, maar kon niet echt iets vinden. Google books vond ik wel, maar ik ga zelf geen digitale boekenkast aanleggen. En net wat mevrouw Popta zegt; je ziet via google afbeeldingen beter hoe een boek er uit ziet. Ik denk dat Google nog wat zaken moet verbeteren, voordat google books een hit kan worden. Stukje lezen uit een boek, even proeven dus, vind ik wel iets dat we ook in de bibliotheek zouden moeten aanbieden. Als je een boek aanklikt via de catalogus,op de eerste bladzijden kunnen lezen, naast de media-informatie die je nu als eerste ziet.

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Duidelijk, mee eens, ga zo door etc.
    Goed dat je ook de blogs van collega's bekijkt, hier staan idd ook leuke/zinnige dingen op vermeld.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen