donderdag 22 november 2012

ding 29, mobiel internet

Mobiel internet: ja of nee? Ja dus, hoewel ik niet constant van alles opzoek. Ik heb sinds een half jaar een smartphone, heb nog niet alle mogelijkheden ontdekt of geprobeerd, maar ik vind het een goede aankoop voor mezelf. Op de blog van Sjors las ik dat zij de keuze heeft gemaakt voor een tablet; door meerdere mensen te gebruiken. Ik ben het hier wel mee eens, maar vind mijn eigen telefoon, met eigen berichten,favorieten, foto's en wat niet al ook een goede keuze. Een tablet ernaast zou mooi zijn, maar in tijden van crisis moet je niet alles willen. Net als mevrouw Popta zegt, kan het een verslaving worden, en dat wil nou ook weer niet. Ik heb apps geïnstalleerd, doe aan whatsappen met mijn zus en nichtjes, en doe spelletjes ( ruzzle. Op vakantie de voetbaluitslagen opzoeken voor Jeppe, en dan ziet ook hij de voordelen van een smartphone. Wat betreft de QR-code: ik ken het begrip en de werking, nog nooit gebruikt. En augmented reality: op dit moment nog de "ver van mijn bed-show", maar dat dachten we een klein poosje geleden ook van smartphones en internet.

1 opmerking:

  1. Zo! Duidelijk! Jawel, wij moeten niet verslaafd worden met z'n allen. Ik denk dat dat nog wel wat mee gaat vallen, hoewel...sommige collega's?!
    Een QR-code is trouwens een heel simpel en handig iets. Voorbeeldje: je bent aan het fietsen, komt een poster tegen met info over bv. een voorstelling. Hierop een QR-code. Deze kun je simpel scannen met je smartphone, et voila je krijgt de website met de desbetreffende info in beeld. Erg praktisch!
    Uitproberen dus! (Je hoeft er niet speciaal voor op de fiets, probeer eerst eens een QR-code uit een tijdschrift...)
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen