zondag 16 december 2012

google earth en maps

laatste verdiepding: ik heb me hier al eens eerder in verdiept. Je gebruikt het meestal al zonder dat je het speciaal opzoekt. Ik heb eerst gekeken op Google Earth, en dan blijkt dat de informatie niet echt bij is. Ik zocht bibliotheken op, kreeg keurig Noordwest Fryslân, maar daar bleken bibliotheken als Tzummarum,Minnertsga, Berltsum,Menaam en Sexbierum keurig onder te vallen. Bij Bitgummole stond wel Lytse bieb! Bij biblitheek Terschelling stond keurig een foto, bij St.Anna niet. Hoe krijg je die erop? Ik heb vorig jaar toen we een vakantie boekten naar Schotland, al eens gekeken via Google Earth hoe de plaats en het hotel er uitzagen. In de praktijk toch net iets anders. Google maps ook bekeken, handig om een route te bekijken. Maar daar heb je ook een tomtom of een mobiele telefoon voor, dus ik denk niet dat ik meer ga gebruiken. Voor nu: einde verdiepdingen op dit moment,hopelijk een professioneel vervolg binnen BNWF...

1 opmerking:

  1. De laatste blog van Groenling...
    Antwoord op je vraag: zelf frobelen. Joost schrijft in z'n blog dat hij hier ooit mee bezig is geweest, en dat hij dit nogal een gedoe vond.
    En idd, je gebruikt vaker dan je denkt een bepaalde toepassing op het www. Daar gaat het natuurlijk ook om, doen!
    En dit was de eindstreep, geen verdiepdingen meer voor Groenling! Het certificaat volgt binnenkort.
    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen